MÆTTENDE MORGENSMOOTHIE

Snapseed.JPG

Vores Karma Yogi, Freja, deler her opskriften til sin morgensmoothie, der både er mættende og fuld af smag :-)


Af Freja Sønnichsen, Karma Yogi hos Dwell Space

Det vigtigste for mig i mit morgenmåltid er et højt fiberindhold for at holde mig mæt i løbet af dagen. Når det kommer til smoothies, er mæthedsfornemmelsen ikke deres stærkeste side - de kan nemt føles mere som en snack, end et måltid. De kan være lækre, sunde og fulde af smag, men mættende er de sjældent.

For at gøre dem mere mættende, få fyldt maven op med fibre (og ikke mindst kulhydrater) kommer jeg grovvalsede havregryn i mine smoothies. Grynene gør smoothiens konsistens tyk og holder mig i gang med deres høje fiberindhold. For mig er en fibersmoothie starten på en god dag.

Du kan komme havregryn i næsten alle smoothies, men min favorit smoothie er med lidt spinat og banan. Og ja; det er det eneste tidspunkt, jeg har oplevet, at spinat og havregryn fungerer i samme måltid ;-)
 

Det skal du bruge:

1 dl grovvalsede havregryn

1 spsk chiafrø

1- 2 dl frisk spinat eller frossen spinat

3 - 4 frosne jordbær

½ - 1 banan

0,75 dl mælk

1,5 dl juice

3-4 isterninger