YOGAHOLD


 

HOLDBESKRIVELSER


ASHTANGA (MODIFICERET)

Ashtanga er en fysisk krævende og udfordrende yogaform, hvor du træner udfra den samme serie hver gang (First Primary Series), hvilket gør at du med tiden føler træningen bliver meditativ. Der er fokus på præcision i stillingerne, så dette hold er for dig, der gerne vil lære de klassiske yogastillinger og lære at præcisere dem. Det er en modificeret time, hvor der er tid til justeringer og gennemgang af teknik. Sværhedsgraden ligger lidt over vores øvrige hold, men underviseren tager hensyn til alle, også dig som er helt nybegynder dog er det ikke timen for dig med skavanker og skader.

 BARRE

Barre er en blanding af yoga og ballet, som giver dig en effektiv og sjov træning. Den unikke kombination af yogaens lange stræk og barreøvelser toner kroppen og giver dig en rank, feminin kropsholdning. Barre styrker samtidig alle kroppens muskler og øger din smidighed. 

 DONATION CLASS

Vores Donation Class er timen, hvor du kan prøve forskellige former for yoga. Vi tester for eksempel nye tiltag eller inviterer gæsteinstruktører - du er meget velkommen til at komme med ønsker og forslag inden timen. Prisen er minimum 30 kr. per person, som betales ved booking af timen. Du er velkommen til at donere et ekstra beløb efter timen, som går til arrangementer for studiets medlemmer. 

GRAVID YOGA

Gravid yoga er for dig der gerne vil være god ved dig selv under din graviditet. Vi tilbyder en blid yoga igennem en hyggelig og social time.

Vi reagerer alle forskelligt på vores graviditet, og uanset om du flyver igennem de ni måneder eller kæmper lidt mere med kroppen, så skal vi pleje vores kroppe ved at styrke den og gøre den klar til vores fødsel. Vi vil under timen blandt andet have ekstra fokus på at styrke vores mave, bækkenbund og ryg.

Gravid holdet er lagt sammen med Mommy.

NEWBIES (NyBEGYNDER)

Hvis du aldrig har prøvet yoga, er denne time for dig. 

På Newbies bliver du præsenteret for yoga, på et niveau hvor alle kan være med. Du får en generel introduktion til udvalgte basisøvelser i et roligt tempo, hvor vi sikrer, at alle er med undervejs. Til timen har du desuden rig mulighed for at stille spørgsmål. Vi anbefaler dig at deltage en eller to gange på Newbies, hvorefter vi afstemmer dit videre forløb, hvad du ønsker at få ud af yogaen, samt hvilken yogaform der passer bedst til dig.

MOMMY (barselsyoga)

Tag din baby med, og kom til en hyggelig social times yoga.

På Mommy genopbygger vi muskler og styrke efter fødsel, hvor du vil opleve et særligt fokus på mave, bækkenbund og ryg. For din baby er der fri leg på gulvet og nogle øvelser foregår med baby på armen. 

Vi tilpasser gerne øvelserne til dig, men det er vigtigt, at du føler dig klar til at træne igen efter din fødsel.

Medbring gerne et blødt tæppe og alt det nødvendige til baby. Vi har kogende vand i studiet, pusleplads og mulighed for parkering af barnevogn på gangen.

Mommy holdet er lagt sammen med gravid yoga.

 POWER FLOW

Power Flow er en kreativ yogastil hvor sammensætningen af hver time er forskellig. Timen foregår i et tempo, hvor du får sved på panden, opbygger styrke og udholdenhed. Vi kombinerer stillinger inspireret af Vinyasa og Ashtanga der følger din vejrtrækning og forbedrer din smidighed. Hver instruktør har sin egen stil, så du skal forvente variation af timen, alt efter hvem der underviser.

 YIN

Yin er en mere stille, men psykisk udfordrende smidighedstime, hvor din vejrtrækning er i fokus. Øvelserne kræver mindre styrke og er en god time for dig, der ønsker indre ro og stabilitet.

Hvert stræk i Yin holder vi mellem 3-5 minutter, hvilket gør underværker for dit bindevæv i kroppen, der bliver mere smidigt.   Det er en god idé at medbringe lidt ekstra varmt tøj og et par strømper, da vi ønsker at holde kroppen varm under hele timen. 

YIN YANG

Yin Yang er timen hvor alle kan deltage, også nybegynderen.

Timen er en kombination af flow (Yang), hvor du bevæger dig i takt med din vejrtrækning og styrker dine muskler og Yin der er mere stille, men psykisk udfordrende smidighedsøvelser. Hvert stræk i Yin holder vi mellem 3-5 minutter, hvilket gør underværker for dit bindevæv i kroppen der bliver mere smidigt og du går fra timen med en indre ro.